22 آبان 1402

شرکت های برتر تولید کننده میلگرد در ایران

ایران یکی از کشورهای خودکفا در زمینه تولید میلگرد است و تقریبا تمام نیاز بازار داخلی میلگرد در کارخانه های داخل کشور تولید می شوند. همین موضوع سبب می شود که قیمت تمام شده و مصرف کننده میلگرد برای فعالان صنعت ساختمان و سایر صنایعی که از میلگرد به عنوان ماده اولیه استفاده می کنند، پایین باشد. در ادامه با شرکت ها و کارخانه های برتر تولیدکننده میلگرد آشنا خواهیم شد.

 

1 – شرکت فولاد آذربایجان میانه تولید کننده میلگرد میانه

شرکت فولاد آذربایجان میانه یکی از شرکت های مطرح در ایران و یکی از معدود تولیدکننده های میلگرد در ایران است که محصولات خود را کاملا منطبق بر استاندارد جهانی تولید می کند. این شرکت از سال 1368 در شهرستان میانه راه اندازی شده و تا به امروز بخشی از نیاز داخل کشور به میلگرد را تامین کرده است. میلگرد میانه در بازار ایران با علامت حک شده FF به راحتی قابل شناسایی است.

یکی از دلایل تولید میلگرد با کیفیت در شرکت فولاد میانه استفاده این شرکت از استاندارد و مدل INQA در تولید میلگرد است. در واقع در ساخت میلگرد میانه از تمام استانداردهای مطرح بین المللی استفاده می شود.

فولاد آذربایجان میانه تولید کننده میلگرد میانه

2 – شرکت ذوب آهن اصفهان

شرکت ذوب آهن اصفهان نیز یکی از تولیدکننده های مطرح میلگرد در ایران است. اگرچه به دلیل بالا بودن قیمت میلگردهای تولید شده در این شرکت، مشتریان زیادی ترجیح می دهند از سایر شرکت های تولیدکننده خرید کنند. این شرکت گواهی نامه های استاندارد خود را از یک شرکت انگلیسی دریافت کرده و سایر استانداردهای ایزو و داخلی را نیز به طور کامل کسب کرده است.

 

3 – فولاد آناهیتا

شرکت فولاد آناهیتا که در استان گیلان واقع شده است یکی از تولید کننده های میلگرد با کیفیت در ایران است. این شرکت میلگردها را با استاندارد ISIRI 3132 تولید می کند. این شرکت میلگردهای خود را در 2 رده A1 و A2 تولید و روانه بازار می کند. میزان تولید سالانه فولاد آناهیتا 320 هزار تن است.

 

4 – شرکت مجتمع فولاد خراسان

این شرکت در شهر نیشابور خراسان واقع شده است و محصولات تولیدی این شرکت به میلگرد نیشابور نیز معروف است. محصولات تولیدی این شرکت در 3 نوع ساده، آجدار جناقی و آجدار مارپیچ تولید می شود. . این شرکت نیز میلگردها را با استاندارد ISIRI 3132 تولید می کند و در تولید محصولات خود از روش عملیات حرارتی کوئنج تمپر استفاده می کند.

 

5 – کارخانه فولاد کویر کاشان

محصولات میلگرد کاشان از کیفیت بالایی برخوردار است و قابلیت بسیار بالایی برای جوشکاری دارند. یکی از نوآوری های این شرکت تولید میلگرد سایز 40 است که باعث شده است تا مصرف میلگرد در صنعت ساختمان سازی کاهش یابد. این کارخانه از سال 1379 به تولید میلگرد مشغول است و سهم خوبی از بازار ایران را به خود اختصاص داده است.

 

6 – مجتمع فولاد بافق

میلگردهای تولید شده مجتمع فولاد بافق از نوع A3 هستند و در سایزهای 8 تا 32 تولید شده و روانه بازار می شوند. این شرکت از نظر میزان تولید با تولید سالانه 550 هزار تن میلگرد رتبه اول تولید میلگرد را در کشور به خود اختصاص داده است. بر روی میلگردهای این شرکت عبارت فولاد بافق حک شده است. این شرکت محصولات خود را بر اساس استانداردهای اروپایی تولید می کند.

 

7- مجتمع شاهین بناب

مجتمع شاهین بناب نیز یکی از تولیدکنندگان مطرح میلگرد در ایران است و فعالت خود را از سال 81 در شهر بناب آغاز کرده است. تولیدات این شرکت به دلیل کیفیت و قیمت مناسب محبوبیت زیادی در بین مشتریان دارد. علامت اختصاری این شرکت که روی میلگردهای تولیدی حک می شود، BS ST است. این مجتمع تولیدی فولاد چندین شرکت زیرمجموعه از جمله صنعت شهریار، فولاد سهند و فولاد شهریار دارد.