31 شهریور 1402

میلگرد با کیفیت چه خصوصیاتی دارد؟

میلگرد با کیفیت چه خصوصیاتی دارد

وقتی صحبت از میلگرد با کیفیت می شود، منظور میلگردی است که بتواند به تمام نیازهای مشتریان در صنایع مختلف پاسخ گفته و استفاده از آن باعث شود که محصول نهایی تولید شده نیز با کیفیت باشد. برای نمونه استفاده از میلگرد با کیفیت در یک ساختمان می تواند به استحکام و ایمنی آن ساختمان بینجامد. همچنین هر نوع از میلگردی برای یک سری از حوزه های صنعتی می تواند مناسب باشد. همین موضوع سبب می شود که اهمیت شناسایی و تشخیص خصوصیات های هر میلگرد بیشتر شود. اما آیا می دانید که میلگرد با کیفیت چه خصوصیاتی دارد؟ در ادامه با برخی از ویژگی ها آشنا خواهیم شد.

 

توجه به نشانه های حک شده روی میلگرد

معمولا میلگردهای با کیفیت در کارخانه های مطرح و شاخص تولید می شوند. بر همین اساس نام و نشان حک شده روی میلگرد می تواند یکی از نشانه های خوب یا بد بودن این محصول باشد. محصولاتی که در کارخانه های درجه یک تولید می شوند، با کیفیت و قابل اعتماد هستند. در حال حاضر اغلب میلگردهای باکیفیت از جمله میلگرد میانه با نشان اختصاصی حک شده روی میلگرد و کارت مشخصات به بازار عرضه می شود.

نشانه های اختصاصی حک شده روی میلگرد علاوه بر نشان دادن اصالت آن، نشان دهنده نحوه تولید و مواد اولیه مورد استفاده برای تولید میلگرد نیز هست. نشانه هایی که با توجه به آن ها در زمان خرید می توانید از استحکام و کیفیت میلگرد خریداری شده مطمئن شوید.

 

توجه به استاندارد بودن

استاندارد تولید میلگرد در ایران و خارج از ایران می تواند متفاوت باشد اما رعایت بعضی از استانداردها در زمان تولید میلگرد می تواند یکی دیگر از اقدامات تضمین کننده کیفیت باشد. شرکت های معتبر تولید کننده از جمله شرکت فولاد آذربایجان میانه تمام استانداردهای مرسوم در میلگردها را رعایت کرده و با انجام آزمایش های مختلف روی محصول نهایی میلگردها را از نظر استحکام، میزان خم شوندگی و سایر پارامترها می سنجند.

 

توجه به وزن میلگرد

میلگرد استاندارد و با کیفیت باید وزن مناسب و استانداردی  نیز داشته باشد. هر گونه سبک بودن میلگرد باعث می شود که کیفیت و استحکام آن پایین بیاید. استفاده از مواد اولیه استاندارد در حین ساخت میلگرد باعث می شود که وزن آن نیز در استاندارد لازم باشد. برای نمونه در شرکت فولاد آذربایجان میانه از شمش فولادی به جای ضایعات آهن و فولاد استفاده می شود و همین موضوع سبب کیفیت بالای میلگردهای تولیدی می گردد.

 

روش تولید میلگرد

روش تولید میلگرد نیز می تواند بر کیفیت و استحکام آن تاثیر مستقیم داشته باشد. برای نمونه میلگردهای تولید شده توسط نورد گرم قابلیت شکل دهی بالا و مقاومت بیشتری در مقابل شکسته شدن دارند. همین موضوع سبب می شود که این نوع میلگردها به عنوان میلگرد باکیفیت برای ساختمان سازی و صنعت ساخت و ساز مطرح شود.

اما میلگردهای تولید شده به روش نورد سرد، مقاومت تسلیم بالایی داشته اما شکننده ترند و شاید برای مناطق زلزله خیز و برخی دیگر از کاربردها مناسب نباشند.

 

توجه به ویژگی های ظاهری میلگرد با کیفیت هنگام خرید

در هنگام خرید باید به مشخصات ظاهری میلگردها نیز توجه کرد. وجود زنگ زدگی، تغییر رنگ و یا آسیب های فیزیکی روی میلگرد می تواند نشان عدم کیفیت آن میلگرد باشد. این موضوع در شناسایی میلگرد تقلبی از اصل نیز کاربرد دارد و افراد حرفه ای معمولا با نگاه دقیق به میلگرد می توانند از کیفیت آن آگاه شوند.

 

عرضه میلگرد با کیفیت در بازرگانی آریا استیل زرین

بازرگانی آریا استیل زرین به عنوان نماینده انحصاری شرکت فولاد آذربایجان میانه اقدام به عرضه میلگرد باکیفیت میانه کرده است. میلگرد میانه با تضمین کیفی به بازار عرضه می شود و یکی از برندهای مطرح و با کیفیت بازار ایران است.